Thursday, April 1, 2010

RENUNGAN..

Posted by Cik Sue at 1:58 PM
Semalam sewaktu merayau², tersinggah d'blog seorang teman. Tertarik dengan N3nya. OFFICE POLITICS. How I want to describe that thing's. Owhhh!..Actually this thing's can be happen any where and any place. Right?!!..So terpulang pada diri kita sendiri. Adakah kita patut menjadi hipokrit semata-mata untuk mencapai apa yang kita inginkan. Walaupun sesetengah orang cakap x suka pada org hipokrit, sedang diri dia sendiri pun hipokrit. Dalam masa yang sama berkawan juga dengan org² yang hipokrit. Hhmmm...mcm mana tu kan. Ibarat kita meludah ke langit pastue tengok atas and pelepap jatuh atas muka kita...uhuhuhuhu... Haru.Tapi ada ker kita perasan semua tu. Kadang² kita rasa kita btol tetapi hakikat TIDAK. Mcm yang aku tulis tajuk blog aku "Kita mudah mencari kesalahan orang lain sedangkan kesalahan diri sendiri amatlah sukar untuk kita akui..." Apalah salahnya sekali sekala kita menoleh kebelakang mana lah tahu ada benda yang kita tercicir, klau kita menoleh balik sekurang²nya dapat juga kita ambil benda yang tercicir tu kan. Tak adalah kita rasa rugi kerana kita dah ter'miss'. Sesekali kena juga pandang kebawah, takut ada batu tersadung kaki. Jatuh, luka pulak. Haa siapa yang rugi. Diri kita jugakan.
Eloklah kita selalu bersangka baik. X ada ruginya bersangka baik malahan pahala dijanjikan. Politik di mana² ada. Kedai kopi. Owh! tentunya..Office..yup nak hidupkan. Pendek kata politik sentiasa ada di sekeliling kita. Kadang² kawan² kita pun ada yang berpolitik dengan kita. Terpulang pada diri sendiri untuk menentukannya. Memang btol rasa terlalu penat melayan kerenah pilitik opis nie. Ada jer yang x kena. Selagi kita bernama manusia selagi itulah tiada kesempurnaan ke atas kita. Oleh itu berusahalah untuk menjadi yang baik di kalangan yang terbaik. Dimana ada kemahuan, di situ ada jalan dan ada kejayaan. Adioss ♥♥♥....

0 Komen Yang Terbaek:

 

HidUp KeNA sLamBer Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei