Monday, March 29, 2010

29/03/2010

Posted by Cik Sue at 2:35 PM 0 Komen Yang Terbaek
Today is big day for my dear Friendz: 29/03/2010..Hepi besday to U..hepi besday to U.. hepi besday to U Fad..hepi besday to U...clap..clap..clap....Mana plak keknyer...Sowey la Fad kek dah abis laaa..uhuhuhu....Kepada My dear Friend "Selamat Ulang tahun kelahiran yg ke....(cam banyak bebenor no. nak tulih..ahaksss). Semoga apa yang diharapkan pada tahun ini akan menjadi realiti..bukan fantasi..almaklumla kita nie kan suka berangan akakaka..bak kata omputeh "hope your dream come trueee..." Murah rezeki...murah senyuman dan bertambah kejayaan, bertambah kematangan. Sihat selalu bole main futsal dan net ball klau x nanti x meriah padang bila hang x der hehehehhe...Dan moga juga persahabatan yang terjalin ini bertambah ceria dan diberkati selalu. Selamat Ulang tahun kelahiran. Adiossss ♥♥♥....

badai cinta semalam(episod 2)

Posted by Cik Sue at 11:00 AM 0 Komen Yang Terbaek
Pagi ni seperti pagi² yang lepas, kawan aku yang tengah angau tahap gaban dah tercogok kat meja keja aku. Pantang nampak kelibat aku. Hmm so pagi nie apa ker halnya plak. Tanpa salam aku terus terjah mamat nie..hehehehe.. "Nape..ko nak heret aku tengok bumbung tempat kerja awek ko ker?"..heheheh..Sengih. Hisk..hisk apa kena mamat nie bercakap pun dah x boleh. Memang parah btol nie. "Dah bfeast ker?" Dia tanya aku.."Aik baik hati nak belanja ker?"..Sengih.."Kat pantry jer la, ada teh 'o' free.." Cis kedekut pahit btol mamat nie tau. Buat penat jer aku tayang muka seposen. Hiskk.."Ha! Apa hal lagi nie..muka pun dah mcm tempoyak masam jer"..Sengih lagi.
"Ko niekan dr tadi asyik myengih! apa hal lg..ko nak cpk aper, cpt la ckp..aku byk keje nie.." Senyum plak daahh."Ntah la cik sue..aku x tahu nak mula dari mana"...laa itu pun dah blur . Parahhhh!!!
"Mula la dari mana² yg ko suka"..aku plak sengih.."Bole ker aku pinjam telinga ko"..."Hhmmm..mana bole nanti Cd mara"...heheheheh...Sengih lagi...Adusss asyik menyengih jer bila nak mula nie. Naik kematu aku menunggu. memang parah kawan aku nie. Angau yang dah tahap kritikal. Pening makcik nak melayannya. Lama menanti akhirnya bersuara juga c mamat nie..Ingatkan dah x bole nak cakap terus..ahakkks
"Ko tahu sue 13 tahun aku tunggu..akhirnya kebenaran berada dipihak aku.." Aku call dia..aku cuma nak dengar suara dia nak lepaskan rindu bukan tujuan aku nak kacau hidup dia. Aku sendiri dah ada kehidupan aku..." Udah mula ayat sedih dah...Aku panguk kepala..Diam. Hisk rasa lama bebenor nak menuggu ayat seterusnya.
"Abis tue apa kes plak?"...X sabar tunggu aku terus celah..part menunggu aku mmg x gemor
"Dia pergi mcm tue jer sue...sama mcm 13 tahun dulu dia tinggalkan aku..dia hilang tanpa dpt aku jejaki..aku x tahu apa salah aku pada dia sampai sanggup dia buat aku camnie"...
"Plak dahh..Abis tue..?''...Sibuk jer nak tahu kisah cinta org kan heheheheh...alah dah alang² bercerita apa salahnya aku menyibuk..heheheheh.."Aku hilang semangat..aku tak boleh nak menulis..bila aku mula nak menulis jer aku teringat kat dia..aku teringat kat note panas aku yg buat dia terasa dan terus hilang...Aku rasa sangat2 bersalah sue..13 tahun aku tunggu dia muncul tetiba dia hilang blk aku jadi penasaran...Skrg nie aku dok layan lagu² frust.." Sepi, mencari kekuatan utk ayat seterusnya.."Dia ingat aku nak sakitkan hati dia dan nak permainkan perasaan dia sebab dia yang tinggalkan aku dulu..." Sayunye uhuhuhuhu..
"ooo..ko love kat dia lagi ker?..hehehehe apa punya soklan daahh. Lama baru dia jawab. "Dalam hati aku tetap ada 5% tempat untuk dia sue...sampai bila²..sampai mata aku terpejam sekali pun 5% tue tetap milik dia dan aku x benarkan sesiapa pun ambilnya dari aku hakta keluarga aku sekalipun..." Mak aik sampai mcm tue sekali hebatnya cinta c mamat nie kat first love dia...Terharunya aku...uhhuhuhuhu. Naper la awek ko tue bukan aku ek!! (tp klau aku awek dia,aku x nak 5% aku nak kurang²nya 25% tamak turrr)..heheheheh. Agak² ex BF aku dulu cam dia x..hehehe opss terlebih sudah! Semangat yang hilang..Sabau jer ler kat kawan aku nie. Mak pun x tahu nak kata aper lagi."Mungkin ko ada buat silap kat dia tanpa ko sedari kot"..Hiskk x sayang mulut btol aku nie pi ckp cam tue lak..Buatnya mamat nie sentap or meraung ker camner...Adus berpeluh dahi aku nak menjawab. Mencerut jugalah dahi dia nak jawab soalan aku. "Selepas 13 tahun baru aku tahu kawan baik dia tikam aku dari belakang sue..." "haaa..la aik selepas 13 tahun..sayang semuanya sudah terlambat..heheheh"...Sengih blk.."klau aku la, aku tikam depan terus x payah nak myorok² n x payah tunggu smpi 13 tahun utk 1 kebenaran"..Aku sambung bagi dia x stress.."alah cik sue ko perempuan kalis peluru.." Ewah mamat nie dalam sedih² dia tembak aku..KebabOOM.."Tue la cik sue..aku rindu kat dia..first love, aku susah nak lupakan..." "Alah x payah ler ko nak engat² lagi...yg dah lepas tue bior kan berlalu..harap anak2 korang plak sambung hehehehhe..." Cishhh terus tegang muka c mamat nie. Mara ler tue...heheheheh..Rupanya dalam diam ada rindu yang bersisa ada cinta yang bertunas tapi apakan daya takdir telah merobah segalanya..Pada kawan aku nie seperti yang pernah aku katakan...Jadikan teladan masa lampau kita, hidup mesti diteruskan dan hargailah apa yang kita ada sekarang. ALLAH menjanjikan yang terbaik untuk Hambanya seperti kita....Jumpa lagi ♥♥♥

Friday, March 26, 2010

Dont Cry For Me My Friendz

Posted by Cik Sue at 5:38 PM 0 Komen Yang Terbaek
Tiada kata dapat diucap apabila kita melalui frasa perpisahan. Kepada Wan Rozita Wan Harun moga anda di luar sana akan lebih succes dalam kehidupan yang mendatang..Jom kita layanzz gambar hari terakhir Wan di UMES dan hari 'we all hang out with wan at Bangkok House'....
Hari terakhir di UMES
Mengabadikan kenangan bersama Cik Wan, Cheq & ME
Cheq...dont cry..no good..no..good..
Me and my friendzzz - Divaz Malaya
Me and Cikgu Cooking - Iza
4 orang kawan yang selalu bikin gempaqqqq...
"mana plak logo halal nie isk..isk.."
Bersama yang diraikan Cik Wan
Suasana dalam Bangkok House
Sahabat Sehati berdansa..'auwww'
Cik Wan with Diva'z Malaya aka ahkak sayang
Acara wajib..bergambar alamak sowey Cheq..Hang lagi x da dlm pic nie..hehehe

badai cinta semalam(episod 1)

Posted by Cik Sue at 11:13 AM 0 Komen Yang Terbaek
Perasaan kasih dan sayang @ ingin dikasihi itukan satu lumrah dalam kehidupan manusia. Indahnya...Kadang aku merasa pelik bila ada segelintir daripada mereka nie mcm main sorok² pulak. Bila nampak aku semcm nampak pemegang mohor Raja² Melayu yang nak buat pengumuman raya. Mula ler terkepit kiri terkepit kanan. Alahaiii..Apalah salahnya buat selamba, patutnya kegembiraan ini di kongsi bersama dengan orang² sekeliling. Iyea x...Bukan apa kadang² aku nie terlebih ramah, nak ckp ikut aku punya kepala jer. Takut jugak bila usik lelebih kang awek'snya tersentap. Susah gak aku. Tak pasal² dorang gaduh. Lain orang lain caranya iyea x. Ada orang 'biarlah rahsia'..ada orang lain plak biar sume orang tahu yang dirinya sedang berbahagia. Apa² pun janji mereka bahagia. Cukup dengan expression mereka kita tahu sama ada mereka bahagia ker x..ahaks..
Ini plak kisah seorang kawan aku yang tengah angau. Kes Cinta pertama terputus ditengah jalan kemudian berjumpa gara² laman sosial FB. Bahaya jugak ek FB nie uhuhuhuh...Tapi itu semua bergantung pada diri kitakan. Itu ler kawan aku nie udah angau tahap gaban..heeheehhehe..Sampai aku diheretnya menengok bumbung tempat kerja awek dia...Aduhaiiii memang parah kawan aku nie. Nak tergelak pun ada, kecian pun aku ada...Memang benar la kata org dolu² 'x dapat tengok tuannya tengok bumbung rumah pun dah boleh hilang rindu..' sama ler kesnya ngan kawan aku nie. heheheheh...parah memang btol² parah..Sampai Menara Axis dikatakannya Menara MPPJ..Alahaiii..Rasa aku ler dari opis aku x nampak Menara MPPJ camner plak dia bole nampak..Pelik tapi benar.
"itu ler cik sue cinta pertama, susah aku nak lupakan"..antara dialog dia kat aku..
"ooo..jumpa kat mana?"..Soal aku blk sajer nak tahu - penyibuk tol kan..hahahahaha
"FB ler.." "Ooo..dia dah kawen ker?"..."dah, cam aku gak, anak 2"..."Abis anggap cam kawan ler skrg nie yea"..
"tue ler sue..x tahu aku nak cakap mcm mana, semalaman aku tunggu dia kat FB tapi dia x muncul2 aku tgk kat wall pun dia dah padam sume mssg aku.."
"Ooo patut ler tadi, ko heret aku tengok bumbung tempat keje dia ek..windu rupanya"..senyum..
Antara sebahagian perbualan aku ngan dia pagi nie..uhuhuhuhu..Alahaiii ciannye aku tgk kawan aku nie. Betapa dia begitu menghargai cinta pertama. Hebatnya penangan cinta pertama. Pasal tue ler aku sentiasa nak jadi orang pertama dalam hidup seorang LELAKI...akakakakaka..
Jadikan teladan apa yang telah kita lalui dan hargailah apa yang kita ada sekarang ini. Tuhan lebih menegetahui apa yang terbaik untuk kita sebagai hambanya. Redhalah dengan apa yang berlaku.♥♥♥....

Wednesday, March 24, 2010

SanTai seKejaP

Posted by Cik Sue at 8:51 AM 0 Komen Yang Terbaek
Lepas balik bari pesta buku, kami sambung plak melepak kat tepi kolam. Sambil tunggu anak2 berenang sempat ler aku belek buku2 yg baru aku beli di PBA..

Posing dulu..aksi di kolam renang..

yoyo ooo jer korang 2 beradik nie..Jab lagi KebaBoOM!!
sowey yea kakak..I pinjam skate bord hang jap...akakak
C Arissa nie klau x menyakat akak-akak dia memang x sah..
Sambung plak di playground...btol la dorang nie..naik kematu punggung aku dok menunggunya

Monday, March 22, 2010

Pesta Buku

Posted by Cik Sue at 7:14 PM 0 Komen Yang Terbaek
Salam kengkawan n3 kali nie aku nak cite pasal PESTA BUKU ANTARABANGSA d PWTC..Perggghhh memang meriah. Sabtu lepas aku berkesempatan mengunjungi PBA. Aku memang x pernah ketinggalan pergi PBA selain dari nak membeli buku2 keluaran terbaru dapat juga aku menimba sedikit ilmu di sini. Gerai yang sememangnya menjadi tumpuan sudah tentulah booth Karangkraf. Waaahh mmg meriah sioootttt...superb akakakakaka...Aku x sempat nak snap gambar kat booth Alaf pasal aku dah lupa sume perkara bila aku tengok deretan buku2..Dah macam beruk dapat bunga...hahahahaha..Pegang yang nie ehhh tetiba yang nie pun nak la..eh! ada lagi baru..mak aiiikk..Nasib baik la hubby aku sporting..Tapi sian gak kat dia pasal dia sampai umah kol 11 pagi pas2 aku dah terus ajak dia gi PBA..Letih tapi demi isteri tercinta digagahkan jua...Thanks You U...heheheheee..Anak2 dara aku pun sama naik gak..Sibuk nak gi booth Ana muslim..Alahaiii..Jenuh le berpusing2 mencari booth Ana muslim, tempat tue bknnya kecil naik lenguh kaki aku berjalan...pas2 dema 2 orang nie nampak pulak buku cite Siri Sarah dan kebetulan c penulisnya ada plak petang tue..adoiii mak feningggg...Gabak jugak ler pokek...Tapi nak buat camner demi anak2 aku turutkan..Janji dorang gembira. Dulu masa aku kecik2 aku x dapat mcm nie. Jadi apa salahnya sesekali berhabis untuk anak2 iye x???...Sekarang nie anak2 aku dah pandai nak buat koleksi buku cite sendiri...Bak kata hubby aku "terpengaruh dengan mak dia ler nie"..hehehehe..Pengaruh yang baik x per....Tapi mak yang fening tiap2 bulan nak beli buku Siri Sarah...Sarah dengan anting2nya, Sarah dengan kasut tumit tinggi, Sarah itu..Sarah ini..alahaii anak omak...Tue lom cite lagi nak beli koleksi Ana muslim..Yang c Kakak suka komik Ana Muslim yang c Adik plak minat buku cite Ana Muslim...Alahaiii pitam mak nyah...Dah pitam meh kita layanzzz gambar yang sempat dirakamkan..

Nampak x orang berpusu2 naik eskelator nak ke tingkat 2. Tkt 2 kebanyakannya untuk student tapi ada juga buku2 lain..
Nie plak booth Kumpulan Utusan..Ok laa no bad..Ramai jugak pengunjungnya..


Tengok tue ramai sungguh orang yang datang..Mungkin disebabkan cuti hujung minggu
Dah penat berjalan kaki pun naik kejang...tekak pun dahaga..Yang ader aiskrim jer..aiskrim pun aiskrim laaaa Hubby & anak2 dok makan aiskrim dah x larat la tue!..aku masa nie sempat lagi gi tinjau2...heheheh

Alamak Dema 2 orang nie kalau x interframe memang x sahhhh....heheheheh couple of the year

Alliya dan Arissa..eleh baik ler kononnyer tue...tunggu sat lagi.... kebabooM

Puteri Sulung ku Anom Suraya Roshidi
Insyaallah jika berkesempatan sebelum berakhirnya PBA hujung minggu nie aku nak gi sekali lagi heheheheh...Rasa x puas tapi kali nie pastikan aku x bawa anak2 heheheh..Mazz jom kita gi PBA kasi rembat..ahaksss

My Best Friend

Posted by Cik Sue at 10:59 AM 0 Komen Yang Terbaek
Nie ler kawan2 baik aku masa sekolah dulu hingga kini kami still baik lagi. Nama kawan aku yg lelaki tue Baktiar Baba kami berdua panggil dia BABA singkatan daripada Baktiar Baba pada hal dah mmg nama bapak dia pun, mula2 dulu dia mara gak kat aku tapi lelama biasa la dah nama pun best friend tapi bila depan kengkawan lain kami panggil dia Bad.....heheheh..Yang sorang lagi tue nama dia Norehan Bahari. Even arwah mak aku pun kenal dema 2 orang nie. Kami mula kawan masa aku tingkatan 1 lagi. Dulu masa sekolah sume member ingat aku ngan Bad ader affair.Haaaa!!! X ader maknanyer hehehehe..Sememangnyer diakui masa zaman persekolahan dulu, Bad mmg menjadi kegilaan pelajar pompuan. Sangat popfuhlarr kekononnya Prince Charming ler ahaks...Kelebihan c Bad pada muka yang Chinese look, cute sesgt. Dan dia juga sorang yg stylo.Tue dulu la tapi skrg hhhmmm...ilang daaahh machonyer kpala pun dah botak hahahaha. Masa dia blajar kat IKM Jln Klang Lama kami selalu kuar sama..Oopppss! X ader perasaan pun. Ntah la mmg kami x bole nak cintan cintun..Bila aku tgk muka dia kompem nak tergelak punya. That's y until now we'r still best friend & no heart feeling. Aku tahu Bad kuar ngan aku masa tue pasai dia teringat awek dia kat kg. Kerana perwatakan aku ngan awek dia serupa..Kami suka bercakap dan klau bercakap x ade nokta hehehehe (Bad selau kata aku iklan masa tidoq jer)..Suka makan..suka ketawa..suka buat lawak bodo..cuma 1 jer yg membezakan aku ngan awek dia..Bapak awek dia masa tue ada bela lembu akakakaka...
Aku dan Yan pernah merajuk ngan Bad pasal dia kawen x jemput kami uhuhuhuh. Memang hampeh punya best friend..Tapi itu hak dia nak jemput ker x kan..Lepas tu kami tahu sebab aper dia x jemput kami. X aper la janji dia bahagia walaupun masa tue aku tahu ader hati yang terluka, sangat terluka dengan tindakan diluar jangkaannya. Sebagai seorang sahabat hanya doa yang mampu aku titipkan agar kebahagian tetap menjadi milikinya. Baru2 nie aku dikejutkan dengan satu berita...Bad dalam kesusahannnnnn..sebabnya..Hanya DIA yang tahu....InsyaAllah hujung minggu nie aku dan Yan ingin meluangkan masa bersama dengan Bad sebagai tanda kami memberi sokongan padanya. Walaubagaimana sekalipun situasinya, aku dan Yan akan tetap menyokong dari belakang.

Thursday, March 18, 2010

STreSS...

Posted by Cik Sue at 6:40 PM 0 Komen Yang Terbaek
Baru-baru ini aku berchatting dengan sorang kawan. Kawan lama. Banyak benda yang kami borak. Akhirnya aku dapat tahu dia stress. Gara-gara kerja yang bukan sepatutnya dia buat tapi kini menjadi bebanan pada dia. Kesian gak aku tengok dia. Tapi tue la nak buat mcm mana kan. Dia nie plak bukan jenis yang suka melawan. Lain bebenor ngan aku nie...Aku nie mmg cepat panas, lelebih klau ader yang cuba2 nak mencuit. Mmg nahas ler gamoknya. Almaklumlah darah yang mengalir dalam tubuh badan aku nie dari keturunan Hang Jebat dan Tun Fatimah.hehehehee..Mula ler darah aku menggeledak sampai 110º celsius... Cepat jer nak bersilatnya...Tapi kawan aku nie 'alahai'...Nak cakap macam mana aku pun x tahu...dia nie seorang 'unpredictable'...kadang2 kita nampak mcm dia suka tapi sebaliknya. Kata2 dia selalunya penuh sinis..Nak kata dia seorang yang 'prejudise' mungkin juga kot...Ntah le susah bebenor aku nak mengklassifikasikan dia nie jenis yg bagaimana. Tapi apa pun aku cukup respect kat dia. Dia x kacau orang walaupun orang suka kacau dia dan selalu cakap dia 'emo'...mungkin juga ooooppppsss!!! Soweyyyy..'Emo' pun 'emo' ler ada aku kisah!..
Kepada kawan aku, cuba ler hindarkan stress pada diri dia. Banyak2kan bersabar serta berzikir kepadaNYA. X pun tonton le 3R..Respon pada persekitaran, ambil Masa untuk Rilex dan Respect diri kita...hahhaahhahaha...kompem hilang stress...so moral of the story...Jangan hidup dalam blueszzzzzzz...hehehehehe..adiosss

Wednesday, March 17, 2010

SELAMAT ULANGTAHUN

Posted by Cik Sue at 3:53 PM 0 Komen Yang Terbaek
Minggu lepas semasa balik kampung, kami sempat meraikan majlis ulang tahun perkahwinan Hanif dan Nadia yang kebetulan jatuh pada hari Ahad (14/03/2010). Rasanya cam baru semalam dorang
kawen. Rupanya dah setahun berlalu. Teringat balik kenangan tahun lalu, masa tue aku le yang bertungkus lumus menyiapkan semua perkara. Dari sekecil2 hal sampai la sebesar2nya. Bukan mudah menguruskan hal2 perkahwinan ini. Tapi aku seronok melalui frasa baru dalam kehidupan aku. Satu pengalaman yang begitu menguja dan menyeronokkan. Kepada Hanif dan Nadia, Mak su mengucapkan selamat ulang tahun perkahwinan yang pertama. Moga kalian tabah menghadapi hari2 yang mendatang. Terus bersama walau apa pun rintangannya. Sabar sentiasa. Sayang awak berdua...Terima kasih kepada Nadia Latipah kerana sudi menjadi sebahagian daripada keluarga besar
kami...Mari kita layazzz gambar2 yang dirakamkan.....
Hanif dan Nadia bersedia untuk memotong kek ulang tahun yang PERTAMA...
Kek Ulang tahun perkahwinan Hanif & Nadia
memotong kek perkahwinan yang pertama. Moga anak-anak M.Sue terus berbahagia dan sentiasa tabah menghadapi segala ujian alam rumahtangga..Amin
Kejutan dari Anom, Alliya, Farah & Fatin..Alamak terharunya...Alliya membuat kad ucapan utk Abg Hanif & Kak Nadia..Alahai anak2 sekarang nie cukup peka dgn keadaan sekeliling mereka kan...Terutama Alliya nampak jer keras tapi hatinya cepat tersentuh..


Tuesday, March 16, 2010

Selamat Datang

Posted by Cik Sue at 11:45 PM 0 Komen Yang Terbaek
Salam kengkawan...5 hari aku menjauhkan diri dari notebook rasanye terlalu sunyi. Minda cuba menindakkan untuk aku terus menulis tetapi naluri pulak menyatakan lain. Aduhaiii... Rasa dan macam identiti krisis plak aku nie..Ahakkkkss..Akhirnya aku kembali untuk menulis biarpun aku tahu tiada siapa pun berminat untuk membaca tulisan aku. Ada aku kisahhh!! Pada yang suka layan pada yang x suka boo layan..heheheheh...
5 hari menjauhkan diri daripada notebook dan internet, hari ini aku rasa begitu ketinggalan. Mana tidaknya tanpa aku sangka ledakan FB terhadap teman2 sekeliling membuatkan aku terpana sebentar. Wah!!! baru 5 hari aku x menjengah dunia luar rasa ketinggalan benar. Rata2 teman yg seblom ini tidak begitu mengemari laman sosial FB kini telah menjadi sebahagian daripadanya malahan telah menjadi pengguna tegar FB. Satu perkembangan yang sihat. Ini menunjukkan mereka berminat. Baguslah begitu. Sekurang-kurangnya kita tahu mnggunakan peluang yang ada. Nanti tidaklah dikatakan kita nie bagai katak di bawah tempurung. Sekarang kita bagaikan katak di bawah bagunan KLCC...akakakak. Rasanya semua teman2 aku dah ada akaun di FB. Dulu sekitar tahun 2004-2005 hanya aku sorang jer yang ader akaun FB kat opis. Masa tue aku pun x aktif sangat, iyalah kan dah aku sorang jer, sekarang nie sudah meriah. Kini bertambah meriah lagi dunia FB aku dengan kehadiran teman2 lain. Kepada teman2 yang baru menyertai dunia FB nie aku nak mengucapkan selamat datang dan gunakan jaringan laman sosial ini untuk tujuan yang sihat, tetapi sesekali klau nak membuat kejuztan x salah rasanyer cuma jangan kita pulak yang terkejuz...heheheheh...apa-apa pun gunakan dengan bijak. Adiossssss. Jumpa lagi.

Mandi manda

Posted by Cik Sue at 10:39 PM 0 Komen Yang Terbaek
mama dah siap bila nak gi laut dah x sabauuu nieee......

Yehhh..yehhh...aku dah mariiiii...
Aksi 3 dara pinggitan cik sue
Nad dalam aksi memujuk c Kecilku untuk berenang...td bukan main lagi nie dah takut plakkk poorrraaahhh..
Mandinyer x seberapa makan jer lebih...
Air laut yang tenang...tapi awas!!air yg tenang jgn disangka tiada buayaaa

Wednesday, March 10, 2010

BreAk...

Posted by Cik Sue at 12:54 PM 0 Komen Yang Terbaek
Entah kenapa sejak seminggu nie minat untuk aku menulis kian hambar. I'm idea barrenness to write something...uhuhuhuhu. Walaupun rasanyer banyak perkara yang ingin diperkata dan diperdebatkan. Ibarat Mat Rempit yang tengah merempit,tetiba nampak sekatan polis. Sentapp!.. Gitu ler gamaknyer aku nie. Tulih sekerat jalan idea ilang udah macam c Idlan pon-pon Raja Lawak..hehehehe..Memanjang idea lari, kalau setakat lari slow x per lagi bole gak aku kejar, ini lari sama macam pelumba LTdL...Alahaiii
Abjad M plak kian membesar dalam minda. Jika diukur besarnya huruf M tu sudah sama paras ngan aku..uhuhuhu!! Besarkan!! Pergghhhh...Oleh sebab huruf M yang semakin membesar dalam minda aku nie , rasenyer elok ler kalau ...."I need some rest. So to all my dear friendz, thank you for your support. I will take some short break for a while.Coming back as soon as possible...Insyahallah.
**Kasi refresh otak yang serabut nie...

Monday, March 8, 2010

Fusya..brapa???

Posted by Cik Sue at 11:07 AM 0 Komen Yang Terbaek

Buat kawan aku merangkap adik jugak...hehhehehe aku nak ucapkan "Selamat Hari Lahir.. pada Puan Fusyarina Abu Seman aka Cheq. Moga Cheq sentiasa sihat dan diberkati oleh NYA. Panjang umuq murah rezeki yea Cheq...Sayangggg kat Cheq hahahahahha....X mau mara2 yea Cheq!!!! X cun lekas tua kang Abg Rashid lari jenuh Cheq nak kejaq heehehhe....ooopppss! sori dah terbuat Cheq mara plak..ahakssss..Brapa tambah??? aper x mau kire..walaaa Cheq nie dah tue ler...hehehehe..So jgn lupa murtabak maggie esok kay..
Selain hari ini adalah hari lahir Cheq, hari jugak merupakan hari pemergian Ibu tercinta yang genap 5 tahun. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atasa roh Mak kedalam golongan org2 yg beriman. Amin.
Hari in juga kami akan vote barisan kabinet baru untuk KSRU...Hmmmm agak2nyer saper kita nak vote..yea!! Kuasa ditangan kita. Mari la mari kita mengundi!!...

Saturday, March 6, 2010

Guruku kawanku

Posted by Cik Sue at 2:59 PM 0 Komen Yang Terbaek
Cheq and ZZ
Aku x sempat nak ambik gambar masak paprik ayamku kerana anak2 dah x sabau nak makan uhuhuhuh....So disebabkan aku x sempat nak snap gambar paprik ayam aku, so aku upload ler gambar 2 orang guru masakan aku nie. Hehehehe..Dema nie ler yg banyak mengajor aku tentang masakan...Nak harapkan JPB alamatnyer hancuss aku..ahaksss (jgn mara JPB). Cheq mmg terkenal ngan masakan murtabak maggie. Rasanyer hanya Cheq sorang jer yang terror wat murtabak maggie nie. Klau orang lain wat x best, x sama cam Cheq wat.heheheheh..Aku lom try lagi murtabak maggie cheq nie. Tengok ler esok lusa klau aku rajin hahahah..lagi satu Cheq nie terror masak asam..Waahh!! Mmg best Cheq masak asam aku pun x leh nak lawan. Aku dah try buat tp x menjadi sangat. 'try in error'...X per jgn sesekali berputus asa..Usaha tangga kejayaan..Apa2 pun aku nak ucapkan terima kasih pada kawan2 aku yg x jemu2 mengajar aku pelbagai masakan. Ada yang aku dah bole wat ada yang hampeehhh!!! heheehhe.... Selalunya klau aku nak masak, aku mesti refer kat dorang camner nak wat. Maklumla aku nie ibarat baby yang baru nak bertatih lain la dorang dah lama berlari. Tapi aku bangga punya kawan2 mcm mereka yang x lokek ilmu. Setiap apa yang kami tahu pasti kami kongsi bersama....THANK YOU, TO BEING MY FRIENDZ: IZA, INA (CHEQ) & FAD..

Pajeri Nenas

Posted by Cik Sue at 1:45 PM 0 Komen Yang Terbaek
Salam kengkawan...N3 kali nie aku nak citer pasal masakan. Rasanyer 'before this' x pernah N3 aku pasal masakan yea!!! Ahaksss..Sebenarnya aku nie bukan pakar dalam masakan, cuma klau utk mkn keluarga bole la. Baru2 nie hubby aku cbuk mintak aku masak lauk pajeri nenas @ kedongdong.. (teringat lak kat member lama aku sebab nama bapak dia Kedongdong heheheh btol x tipu, aku selalu gaduh ngan mamat nie dulu hahahaha lawak tol). Alamak camner nie!!!! pitam makcik..tulung..tulung..la saper nak tulung hang Cik Sue ooii tue ler dulu org suruh belajaq masak hang tau mau, sekarang saper yang susah...mereka dan keluarga mereka hahahahah...Masa nie la buat aku teringat kat mak. Dulu sebut jer nak makan aper sume mak buat. Almaklumlah aku nie anak bongsu aka anak mak hhehehehe...Plak tue aku ader 2 org kakak. So bab masak memasak mmg aku x ambik kesah langsung, mcm tag line biasa tue... "Ada aku kisahhh!!!..Sekarang nie makcik pitam camner nak masak pajeri nenas. Yang hubby aku nie pun satu mintak makanan yang susah2 mintak ler spaggeti ok la gak. Dulu masa mak ader setiap kali aku blk kg ,mesti mak masak pajeri nenas pasal mak tahu aku and hubby suka bangat lauk nie selain tue mak akan masak kan lauk masak lemak cili padi ayam or asam pedas ikan tenggiri..waaallaaa bestnyer...terliur dah aku nie! Tapi adalah satu kemustahilan utk aku dpt makan masakan ini skrg.
Aku mengakui yang aku nie memang x pandai masak jika nak dibanding ngan ahli2 keluarga aku yg lain. Tapi di mana ada kemahuan disitu pasti ada kejayaan!!! dan dengan muka seposen aku pun tanya ler member opis aku yg mmg pakar memasak. Saper lagi Puan Zairizah Zohri la..Dia pun bagi ler aku resepi pajeri nenas. Mula2 bila aku tengok bahannya aku dah feningggg...sampai Fad sound kat aku...'haaa cik sue ko kenal x kayu manis ngan bunga lawang...???" kayu manis kenal kot tp bunga lawang nie bukan bunga matahari ker???'''...akakakaka..Apa la ko Cik Sue bunga lawang tue cam nie..(siap lukis gambar lg kawan aku nie)..ooo mcm tue rupa dia yea!!! Ok jap lagi kita gi pasar sama2 ko tolong belikan ek!!!! ahaksss...Nasib baik la kengkawan aku nie mmg suka menolong aku walau dalam keadaan aper sekali pun. Pasal dorang tahu aku nie camner dulu, bab masak mmg aku 'fail' ckit. Thank you to my Friendzz muuaaahhsss...X kisah ler korang nak ckp aku menggong ker aper ker.."Ade aku kesahh!!!...Dengan semangat yg berkobar2 blk dr opis aku pun memulakan misi memasak pajeri nenas..Sepanjang memasak hati aku nie asyik dap..dup..dap..dup..jer takut x menjadi. Tapi x per 'try in error..:-)'..and finally...


Ini ler hasilnyer..yummmy...menjadik juga aku punya pajeri nenas aku...Masa hubby and anak2 makan dorang sume puji..Sedap cukup rasa (Masa nie aku btol2 teringat kat mak)....Waaahhh!!! besor lubong idung aku dah mcm idung Usop Sentorion bila dema puji..Proud giler tue... Rasa cam minggu nie dah x ader menu lain aku nak masak melainkan pajeri nenas...akakakakaka...Thank To ZZ kerana bagi I resepi. Resepi yang bagus sudah tentunya datang dari guru yang bagus gak kannnnn....Next N3 aku nak tulis pasal Paprik plak yg nie pun aku belajaq dari Zairizah gak...tungguuuu

Wednesday, March 3, 2010

Jalan2 Cari Makan

Posted by Cik Sue at 10:48 AM 0 Komen Yang Terbaek
Di sebab terpengaruh sewaktu membaca blog Rima Rashidi pasal makan sate kambing di Kg Baru ini membuatkan aku cukup teruja untuk mencobanye dan di tambah lagi dengan desakan kengkawan 'round table' yg memang kaki makan maka aku di amanahkan untuk mencari lokasi kedai ini. Almaklumla aku kan dah lama dok di kg baru. so rasanye aku ler org yg sangat sesuai untuk melaksanakan misi ini. ahakssss... lepas ambil anak2 kat umah Kak Aisyah, kami pun memulakan misi pencarian. Nasib baik hubby aku memang dah expert ngan kampung halaman dia so x menjadi satu masalah untuk mencari tempat makan nie yang namanye Warung Suwarno. Cuma seperti yg di beritahu ianya memang agak tersorok daripada pandangan org ramai. Pada mulanye agak susah jugak hendak mencari kedai makan Wak Suwarno nie.
Seblom nie aku memang x suka langsung makanan indon ntah camner semlm bole ler plak tersasar gara2 membaca blog Rima Rashidi. Cam teruja bebenor aku nak gi mkn sate kambing and bakso, walaupun seblom nie x pernah langsung terliur or teruja ngan bakso....Loh! akhirnya kami sampei jugak ke warung Suwarno..Ini ker warung yg di war2kan yg makanannyer sangat sedap, ya ampun buk biar benerrr!!...Alamak!!! ooppsss!! cam silap jer aku rase nie. Waduh...wadduhhh di mane gue nie yea!!! Jakarta, mungkin juga di Medan yea buk Sue!! !ahahahahah....
Klau menengokkan keadaan warung Suwarno nie alahaiiii aku memang x lalu tp disebabkan hubby & anak2 aku dah masuk maka aku pun masuk gak la..Makanan memang bole tahan sedap..tapi keadaan warung serta sekitarnya...oh..oh..no good..no..good..Bikin kepala aku pusing mcm gasing..sampai hubby aku ckp mata aku dah mcm lampu lip lap..lip lap...waduhhh pak enggak bole di teleeen makan ini yea!!! Pagi tadi sempat lg hubby aku sindir aku baik punyaaaa...
...."petang nie kita nak gi mkn bakso ngan sate kambing lagi ker Cik Sue'??
...."Sedap kan kakak, sampai naik juling mata mama makan bakso"...
hisshh..hishhh..hishh...laki aku nie hampehhhh tol laaaa bikin aku hangin jerrr.Aku rase hubby aku pun pelik la semlm bila aku ajak dia g mkn kedai tue..mesti dia pk yg bini dia nie ader "something wrong" hehehehehhehe.. apa pun mari kita layan gambar2 yg telah di rakamkan nie..zaaazzzzzzzz
Hubby and anom dok pilih meja yang mana satu na dok neee...

Keadaan di luar kedai Wak Suwarno..Rasa cam kat Jakarta plak..Waduh..waduhhh...bikin aku pusing

Dapur di Warung Wak Suwarno....Alahaiii

Menu yang terdapat di Warung Wak Suwarno, pusing belakang dan baca menunyer

Ini ler sate kambing yang membuatkan aku terliur nak makan. Memang sedap sate nie satu cucuk 70 sen jeerrr kuahnyer kicap ,punya ler pedeeesss nauzubilaaaah...Berasapppp and berapi. Aku nie mana la tahan pedas rasa cam nak meraung masa aku makan sate nie. Alahaiii!! Anak2 & budak yang ada d' kedai tue dok gelakkan aku...hishh..hishh..hisshh...Ya ampunnnn...pedesssssnyer!!

Lupa plak nak khabor yg kawan aku nie pun ikut sekali...maklum la dia x pernah ronda2 Kg Baru..Cian...heeheh Anom, Auntie Maaa (Maz) and Allia ( wahhh Kak Ngah sedeeepp bangat ker bakso tue...) Aik buk Maz naper d'tenung meja tue...enggak adernye gambor Pak Jai d c2...Rindu ekkkkk...oooopppsss!!! terlebih sudahhhhhhhh.

 

HidUp KeNA sLamBer Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei