Friday, November 7, 2014

Cabaran & dugaan...

Posted by Cik Sue at 3:22 PM

Hai and Assalammualaikum good day peps!! Sihat semua. Nampaknya azam baru aku nak tulis yang good² je may be x kesampaian☻ . Aku hanya insan biasa, gituuu! Ini gara² semalam punya  cite, memang x ada niat pun nak tulis " office story so annoying' kan  but when I kenangkan semula sakit hati  sungguh, so aku nak tulis jugak ahaks!! Actually, bukanlah hal beso sangat pun cuma dari x ada cite aku nak update dan sementelah aku plak tengah bersemangat  nak update nie baik le aku buat n3kan, nanti kalau dah diserang  penyakit Malas alamatnya makan tahun lagi le nak update blog. ☻☻☻
Sometime, umur bukanlah penanda kematangan  seseorang itu betul x. Ada yang age dah nak senja tapi perangai masih macam tu jugak. Klau bercakap dia je yang betul orang lain semua salah. Al kisahnya semalam, masa kami ni satu office  tengah rancak bercerita pasal  kenaikan harga barang, penurunan harga minyak dunia tapi kat negara kita minyak x turun, pegi pasau harga barang semua mahal ya ampun, tetiba datangla seorang 'hamba Allah' ni yang memang terkenal dengan sifat bagus² dah nama pun bos kan confirmlah kena tunjuk bagus especially pada anak² buah yang kekununnya bengong padahal anak buah semua taraf education first class☺☺☺. Iyealah bila dah bos bercakap kita pun respect la, tapi yang x sedapnya dia cakap benda yang salah satu opis dengo bila kita lawan, dia bole plak pusing cite kata kita yang cakap and lagi buat aku terbakor  macam burger bako abang burn bila dia cakap...
"Mulut you ni jahat, I x kata mcm tu you yang cakap..." Hamboi kemain bangga dia sound  aku macam tu. Ya Allah sedangkan satu office belum pekak lagi. Confirm² jiran kiri kanan aku dengo apa yang ko cakap, lepas tu ko kata aku plak yang cakap. So annoying. Klau x dipikirkan yang yang bercakap tu orang tua tapi berlagak muda tunggu ari  nak pencen memang aku tenyeh² mulut longkah dia. But I still respect him as a bos. Dalam hati tuhan je yang tahu tahap mendidih. Aduhai!! Kot iyea pun  ko nak mengampu management  supaya sambung sampai 60 tahun agak² la, lagipun memang sah² confirm yang awak tu sambung sampai 60 tahun.  Ya Allah! aku pohon keampunan dariMU ya Allah!. Senang je yea, nak memburukkan orang, bagi depan², hanya kerana aku ni seorang Ahli Majlis tertinggi dot..dot..dot. "Jadi awak fikir awak boleh nak merendah² saya...Podaah!!! Ini cucu cicit Hang Tuah tau patang dicabar. Peerrggghh!!!




Salah ke kalau kita mengakui kesilapan kita sendiri lagipun takda la sampai  masuk jail kan. Mulut dengan perbuatan kadang kala tidak selari. Tapi x mengapalah, sebagai hamba Allah aku dahpun maafkan dia. Cuma mungkin aku agak ter'emosinal' sedikit. Yealah boleh depan² kita dengan bos beso pun ada dia cakap "Mulut you jahat..." Siyes masa tu aku rasa nak lempang je mulut dia, tapi memandangkan dia orang tua aku ambil pendekatan berdiam diri. Kalau ikut darah aku  yang muda belia nie (cehhh muda ke, BSB sila jangan muntah yea!☺☺☺) nak aje aku lawan. Haish panjang dah nie aku membebel. Ntah apa² le aku nie baru je on button dah  buat n3 sengal. Hhhmmm..Apa pun x bole ☺☺☺.
Ok girls enough for today, takut plak melalut jauh, lagi bertambah dosa aku nie ☺☺☺ nak mintak maaf bukannya senang kena tunggu raya tahun 2015 itu pun kalau umur panjang, ☺☺☺. (Eh x kan raya baru bole mintak maap!..)  Beso harapan aku akan terus bertabah. In Shaa Allah, semoga Engkau mempermudahkan segalanya. Bukan mudah untuk menjadi baik kerana banyak sungguh ujian dan dugaannya. Ok guy stop here, hope see u soon ☺☺☺


(\_/)
(=.=)
(")_(")
Cik Sue.....

2 Komen Yang Terbaek:

abang bro EL on November 7, 2014 at 11:40 PM said...

adoi..sabarlah ajele...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ on November 10, 2014 at 12:15 PM said...

aku pasrah aje leeee

 

HidUp KeNA sLamBer Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei