Thursday, August 12, 2010

Kisah Meja

Posted by Cik Sue at 3:30 PM
seblom kejadian

Salam ramadhan kawan² sume..Mcm mana dgn ramadhan kali ini. Bagi diri aku setakat 2 arie nie alhamdulillah cuma ada satu peristiwa yg telah berlaku pada aku malam ramadhan yang lalu..Cantik x dining table kat atas tue...Benarlah ada kata yg menyatakan bahawa ramadhan menguji kesabaran dan ketaqwaan hambanNYA..Begitu ler yang terjadi kepada aku, Blk dari keje, bukak jer pintu rumah terus nampak berkilau², berlian ker nie uiisskk kayo mackcik cam nie!!...Tersentap jap, berpk sejenak rasanye seblom gi keje pagi tadi x ada plak yg pelik..Pijak lantai terasa semcm, hati sudah berlagu dgn debaran, minda mula mencanai kata yg bukan². Pantas tangan mencapai suis lampu dan on..Masyaallah!!! Subahanaallah, cermin meja makan melatopppp...aduhaiiii x dpt nak aku gambarkan perasan aku saat itu.. Meja tue baru jer beli kat Courts x sampai pun seminggu, kononnya nak senang ler masa bln ramadhan nanti. Mudah untuk anak² nak berbuka dan bersahur idak ler deme dok di lantai.. Tapi apakan daya x sempat uhuhuhuhuh..Namum begitu aku tetap memanjatkan kesyukuran kepadaNYA kerana semasa kejadian kami sekeluarga tidak berada di rumah kalau tidak cuba kawan² bayangkan bagaimana cemasnya aku menghadapi keadaan itu? Alhamdulillah. Dan malam itu terpaksa la pak encik berkerja keras membersihkan serpihan kaca. Aku dah buat komplen di Courts tapi dorang plak kena check ngan gudang pasal semua hal penghantaran gudang yg handle....Alahai gudang plak banyak cekadaknya geram betol, ckp jer ler nak ganti ker x, ini idak berdolak dalik. ..Tapi x per aku tunggu 3 hari nie klau deme byk hal aku nak buat aduan kat consumer costumer di Putrajaya..Beringat² lah klau beli barang di Courts. So kengkawan layanzzz ler gambor² kat bawah nie uwaaaaaa......

...nota...Kuanggap ini sebahagian dari dugaan ramadhan, apatah lagi ramadhan sebelum ini aku pernah diuji lagi hebat. Barangkali aku ada melakukan kesilapan lain yang aku sendiri tidak menyedarinya.. Ya Allah ku mohon ampun dari MU...Muhasabahlah diri sendiri....

0 Komen Yang Terbaek:

 

HidUp KeNA sLamBer Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei