Thursday, August 12, 2010

Prengnant

Posted by Cik Sue at 8:27 PM
gambar hiasan

Salam kengkawan, n3 arie nie aku nak cite ckit pasal pompuan ngandung. Bukan aku ngandung daaa. Al kisahnya semalam masa balik keje aku naik train dari Paramount ker Kg Baru, sampai di Stesen Kerinchi naik sorang pompuan mengandung masa tue agak ramai penumpang tapi x ada seorang pun penumpang yang duduk nak bagi pompuan nie dok. Aku agak jauh dari pompuan ngandung nie (lebih kurang 5 langkah gitu) dan oleh kerana dek kesian aku pun bangun, seblom bangun aku siap sound kat minah yg berdiri depan aku yang tempat duduk tue bukan utk dia tapi utk pompuan ngandung tue. So aku pun gi la panggil dia and bagi dok (baiknya atie aku heheh konon nak pahala lebey ler), yang buat aku hangin satu badan tue, pompuan ngandung nie sikit pun x ucapkan terima kasih kat aku dah lah tue langsung x pandang muka aku, nak senyum apatah lagi dpt duduk terus berborak sakan ngan kawan² dia mcm aku nie x wujud langsung depan dia, ya ampun geramnya aku..Bukan ler aku nie hadap sangat dengan ucapan terima kasih tue tapi tolong ler berbahasa sikit udah ler engko tue mengandung. Bahasa menunjukan bangsa, bila dikatakan org Melayu x reti bahasa marahlah pulak, tapi itu ler hakikatnya. Mulut aku nie dah ringan jer nak sound kat dia tapi memandangkan bulan posa jadi aku sabarkan diri sendiri (nanti x pasal² ilang pahala posa aku w/pun hakikatnya dah ilang separuh...). Susah sangat ker untuk kita mengalunkan ucapan terima kasih kepada orang yang telah menghulurkan bantuan, kalau pun x nak cakap senyum pun memadai..Tapi ini hampehhh!!! Manusia semakin hilang adap dan kesopanannya. Aku memang hangin dengan orang yang x reti nak menghormati orang lain. Belajarlah menghargai orang lain jika kita juga hendak orang lain menghargai kita. Renung²kan lah, sampai kita jumpa lagi...Adioooss..♥♥♥...

0 Komen Yang Terbaek:

 

HidUp KeNA sLamBer Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei