Friday, January 28, 2011

Akan ku Kenang...

Posted by Cik Sue at 3:51 PM
Salam rakan² blogger yang cantik manis, senyum semanis kurma. Huyeah..huyeah.. mood untuk berblog telah kembali. Amboi x hengat seronoknya. Heheheh. Wah!! hujung minggu kembali lagi, dah ada listing ker apa menu untuk hujung minggu nie?? Hujung minggu nie aku dengan bangganya hendak men'try' resepi baru. Special dari Kak Yan. Resepi apa yea!!! Kalau mendengarkan namanya jer udah takut hehehe ..Tapi aku memang berhajat untuk mencoba resepi ini. Apa pun nantikan n3 aku minggu depan kalo jadi ler. Doa² jadi ler hendaknye yeah!! Jangan la penyakit M aku datang menyerang lagi. Panjang plak mukadimah aku nie, actually n3 kali nie aku nak beremosi ckit. Pasal ape yeaaaa!!...Cite nie berlaku 2 weeks ago baru kali nie aku berpeluang nak berceritera huahuahua...Mcm nie 2 minggu lepas aku gi pasar tani di Taman Permata. Actually idak ler beria² bebenor nak pegi ke situ tapi biasala mata nie bila dah terpandang mula ler nak menyinggah. Dipendekkan cite aku pun singgah la kat satu gerai yang menjual sayur²an nak beli cili padi. Pas tue bila dah pilih cili padi tangan nie gatal² la plak ngambik brakoli, alah x byk mana pun brakoli tue ciputnyer. Masa nak bayar pakcik gerai tue dengan muka ketatnye huluq plastik kat aku sambil cakap RM 9.00. Mak ooiii, udah le muka mcm asam aboi terlebeh peram langsung x reti nak senyum. Mcm nie ker org Melayu berniaga?..Uhuhuhu, apa kes nie??? Jenuh ler aku belek balik barang dalam plastik beg tue, ia ker itu sayur yang aku beli dan korang rasakan masuk dek akal ker dengan gegenya jika hanya ini jer sayur yang aku beli...

^


^


^


^


^


^


^



Uhuhuhu..Sampai arie nie aku x paham mcm mana gegenya boleh sampai 9 hengget. Sedangkan esoknya aku gi pasar pudu beli sayur sama sebijik mcm tue gak tapi gegenya cuma 3 henggetnyerrr..Mak rase cam nak pitam bila nyonya jual sayur tue cakap 3 linggit amoi. Haiya!! butut ka 3 linggit nyonya?? Dan dengan mengongnya aku tanya nyonya tue soklan yang x relevan langsung...Kahkahkah. Haiya!! butut la amoi, lu mau blapa linggit? Huahuahua... Salah siapakah ini???? Mak x paham Nyahhhh...

9 Komen Yang Terbaek:

Azian Elias on January 29, 2011 at 11:46 PM said...

hee..nak menyetan ye.. Selamat Mencobak ya Buk..

Mmg sayur2 dah mahal.. Kalu kat s alam ni lagi lah..

mama qistina on January 31, 2011 at 12:28 PM said...

mak aii mahal gak ye...memang nak kena kenang tu sebab sayur cenonet tu sampai kat seploh hengget...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ on February 1, 2011 at 1:50 PM said...

Apalagi mari bercucuk tanam ler kita.

Ogy on February 1, 2011 at 7:28 PM said...

o mak aiiiii....rm9 camtu/ bek pi makan Mcd lunch set...kenyanggg..huhuhu apa nk jadi cekik darah tul

NORAIN RAMLI / MEM AIEN on February 1, 2011 at 10:16 PM said...

as salam kenal
haha gamaknye brokolli tuh letak harga ala ala dolar kot hihihi....harus tampar manja peniaga yg letak harga tinggi mcm itu hhehehe

ieda on February 2, 2011 at 9:25 AM said...

adoii rm9 ... mahal nyer .. huhuu kalau akak jadi adik harus terbeliak mata dan duk sedia sambut kat bawah takut2 mata tuu jatuh ekkekeke

Cik Sue on February 2, 2011 at 6:26 PM said...

Salam Kengkawan

Kak Yan ,
Itu ler pasalnye mahel...

Mama Qistina,
2 la pasalnye..cenonet cam tue sampai 9 hengget...

BSB..
Kalau kat kampung boleh ler bkn bercuck tanam aku siap nak menternak lagi..hehehe

Cik Sue on February 2, 2011 at 6:28 PM said...

Salam Ogy..
Itu ler kalau beli set lunch Md kenyang makan...

Aien..
Kalau ikut hati bukan nak tampak manja..nak bagi penerajang jer heheheh...uuiisskkkk..

Kak ieda..
tue le pasalnyer..cam nak pengsan bila tauke tue ckp 9 hengget...

ibu_Arifa on February 6, 2011 at 11:24 AM said...

hmmm kalo saya selalu beli pun RM 3 jer gitu.. kat sini xde peniaga melayu kat pasar pagi..semua cina jer..kalo nak umpa melayu kena pi pasar malam jgk lag..tp malas nak gi..huhuhu

 

HidUp KeNA sLamBer Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei