Saturday, March 6, 2010

Pajeri Nenas

Posted by Cik Sue at 1:45 PM
Salam kengkawan...N3 kali nie aku nak citer pasal masakan. Rasanyer 'before this' x pernah N3 aku pasal masakan yea!!! Ahaksss..Sebenarnya aku nie bukan pakar dalam masakan, cuma klau utk mkn keluarga bole la. Baru2 nie hubby aku cbuk mintak aku masak lauk pajeri nenas @ kedongdong.. (teringat lak kat member lama aku sebab nama bapak dia Kedongdong heheheh btol x tipu, aku selalu gaduh ngan mamat nie dulu hahahaha lawak tol). Alamak camner nie!!!! pitam makcik..tulung..tulung..la saper nak tulung hang Cik Sue ooii tue ler dulu org suruh belajaq masak hang tau mau, sekarang saper yang susah...mereka dan keluarga mereka hahahahah...Masa nie la buat aku teringat kat mak. Dulu sebut jer nak makan aper sume mak buat. Almaklumlah aku nie anak bongsu aka anak mak hhehehehe...Plak tue aku ader 2 org kakak. So bab masak memasak mmg aku x ambik kesah langsung, mcm tag line biasa tue... "Ada aku kisahhh!!!..Sekarang nie makcik pitam camner nak masak pajeri nenas. Yang hubby aku nie pun satu mintak makanan yang susah2 mintak ler spaggeti ok la gak. Dulu masa mak ader setiap kali aku blk kg ,mesti mak masak pajeri nenas pasal mak tahu aku and hubby suka bangat lauk nie selain tue mak akan masak kan lauk masak lemak cili padi ayam or asam pedas ikan tenggiri..waaallaaa bestnyer...terliur dah aku nie! Tapi adalah satu kemustahilan utk aku dpt makan masakan ini skrg.
Aku mengakui yang aku nie memang x pandai masak jika nak dibanding ngan ahli2 keluarga aku yg lain. Tapi di mana ada kemahuan disitu pasti ada kejayaan!!! dan dengan muka seposen aku pun tanya ler member opis aku yg mmg pakar memasak. Saper lagi Puan Zairizah Zohri la..Dia pun bagi ler aku resepi pajeri nenas. Mula2 bila aku tengok bahannya aku dah feningggg...sampai Fad sound kat aku...'haaa cik sue ko kenal x kayu manis ngan bunga lawang...???" kayu manis kenal kot tp bunga lawang nie bukan bunga matahari ker???'''...akakakaka..Apa la ko Cik Sue bunga lawang tue cam nie..(siap lukis gambar lg kawan aku nie)..ooo mcm tue rupa dia yea!!! Ok jap lagi kita gi pasar sama2 ko tolong belikan ek!!!! ahaksss...Nasib baik la kengkawan aku nie mmg suka menolong aku walau dalam keadaan aper sekali pun. Pasal dorang tahu aku nie camner dulu, bab masak mmg aku 'fail' ckit. Thank you to my Friendzz muuaaahhsss...X kisah ler korang nak ckp aku menggong ker aper ker.."Ade aku kesahh!!!...Dengan semangat yg berkobar2 blk dr opis aku pun memulakan misi memasak pajeri nenas..Sepanjang memasak hati aku nie asyik dap..dup..dap..dup..jer takut x menjadi. Tapi x per 'try in error..:-)'..and finally...


Ini ler hasilnyer..yummmy...menjadik juga aku punya pajeri nenas aku...Masa hubby and anak2 makan dorang sume puji..Sedap cukup rasa (Masa nie aku btol2 teringat kat mak)....Waaahhh!!! besor lubong idung aku dah mcm idung Usop Sentorion bila dema puji..Proud giler tue... Rasa cam minggu nie dah x ader menu lain aku nak masak melainkan pajeri nenas...akakakakaka...Thank To ZZ kerana bagi I resepi. Resepi yang bagus sudah tentunya datang dari guru yang bagus gak kannnnn....Next N3 aku nak tulis pasal Paprik plak yg nie pun aku belajaq dari Zairizah gak...tungguuuu

0 Komen Yang Terbaek:

 

HidUp KeNA sLamBer Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei