Thursday, March 18, 2010

STreSS...

Posted by Cik Sue at 6:40 PM
Baru-baru ini aku berchatting dengan sorang kawan. Kawan lama. Banyak benda yang kami borak. Akhirnya aku dapat tahu dia stress. Gara-gara kerja yang bukan sepatutnya dia buat tapi kini menjadi bebanan pada dia. Kesian gak aku tengok dia. Tapi tue la nak buat mcm mana kan. Dia nie plak bukan jenis yang suka melawan. Lain bebenor ngan aku nie...Aku nie mmg cepat panas, lelebih klau ader yang cuba2 nak mencuit. Mmg nahas ler gamoknya. Almaklumlah darah yang mengalir dalam tubuh badan aku nie dari keturunan Hang Jebat dan Tun Fatimah.hehehehee..Mula ler darah aku menggeledak sampai 110º celsius... Cepat jer nak bersilatnya...Tapi kawan aku nie 'alahai'...Nak cakap macam mana aku pun x tahu...dia nie seorang 'unpredictable'...kadang2 kita nampak mcm dia suka tapi sebaliknya. Kata2 dia selalunya penuh sinis..Nak kata dia seorang yang 'prejudise' mungkin juga kot...Ntah le susah bebenor aku nak mengklassifikasikan dia nie jenis yg bagaimana. Tapi apa pun aku cukup respect kat dia. Dia x kacau orang walaupun orang suka kacau dia dan selalu cakap dia 'emo'...mungkin juga ooooppppsss!!! Soweyyyy..'Emo' pun 'emo' ler ada aku kisah!..
Kepada kawan aku, cuba ler hindarkan stress pada diri dia. Banyak2kan bersabar serta berzikir kepadaNYA. X pun tonton le 3R..Respon pada persekitaran, ambil Masa untuk Rilex dan Respect diri kita...hahhaahhahaha...kompem hilang stress...so moral of the story...Jangan hidup dalam blueszzzzzzz...hehehehehe..adiosss

0 Komen Yang Terbaek:

 

HidUp KeNA sLamBer Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei