Monday, November 9, 2009

Bola Sepak Malaysia .

Posted by Cik Sue at 10:23 AM
N9 Vs Kelantan

Petang sabtu lepas aku nak g Klang umah sepupu aku. So seperti biasa asben aku ikut ler laluan MRR 2 -KeSAS. Tapi malangnye baru jer masuk MRR 2 jln dah jem giler, tengok kiri toleh kanan Merah putih jer yg penuh. Pasal aper ek??? Ooooooo baru ler teringat malam nie ader perlawanan akhir bola sepak piala Malaysia. Piala yg berprestij kat Malaysia. Bila tengok kiri kanan penuh ngan color merah putih serta kuning hitam terselit rasa bangga kerana selama nie kita rakyat Malaysia bangga sesangat ngan EPL sampai bila Astro naikkan duit sewa bulanan pun kita tetap bayar pasal nak tengok MU lawan Chelsea, Totenhem Vs Liverpool. Tapi tanpa kita sedari kita meminggirkan bola sepak tempatan. Rupanyer rakyat Malaysia masih memandang tinggi pada sukan bola sepak. Bagus la mcm tue sekurang2nyer kita masih ingat di mana bumi di pijak kan.

Sayangnya apabila Kelantan kalah banyak insiden2 yg x di ingini berjadi. Adat permainan kan ada kalah dan menang. Mungkin x ader luck pada pasukan Kelantan. Bila di pk kan semula, kenapa la dorang nie berperangai mcm bebdk2. Bakar bendera, kerusi dan sebagainyer. Di manakah rasionalnyer mereka ini. Sampai nak bergaduh2 nape. langsung x ader semangat kesukanan. Tahun depan x payah joint lg la Kelantan. Mungkin btol gak ngan dema punya motto "gomo klate gamo Klate" sampai abis Stadium Bukit Jalil tue dema 'gomo'... Tahniah kepada pasukan N9 kerana berjaya menamatkan penantian selama 61 tahun. "Hoben Jang Hoben"...Tahniah kepada sume rakyat Malaysia kerana masih memartabatkan sukan bola sepak. Adiooossssssss

1 Komen Yang Terbaek:

EL MARIACHI on November 9, 2009 at 9:32 PM said...

...kalah mene adat pmaine...tapi terdengar jugak suara suara yang tak tau sangat pasal bola cakap ada unsur rasuah itu sebab NS boleh menang...alangkah BANGANG nyer pendapat itu...bolasepak pun dia nak politik kan...

 

HidUp KeNA sLamBer Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei